Ja niin volkkarista tuli koiraihmisten auto?

Volkswagenin uusi ”Volkswagen for everyone” –mainos on minusta hieno esimerkki kohdennetusta mainonnasta. Koiraihmiselle se kolahtaa heti, kun taas koirattoman perheen näkökulmasta mainoksessa ei ole päätä eikä häntää. Mainos tuntuu jopa ärsyttävän monia, koska siinä ei kuulemma keskitytä autoihin. Volkswagen on minusta kuitenkin onnistunut siinä, mitä esimerkiksi Audi on useampaan kertaan yrittänyt. Audi on käyttänyt koiria ainakin parissa mainoksessa, mutta niiden …

Kainuulaista talven odotusta

Tänäkin vuonna olen odotellut talvea syyskuun lopusta asti – tai oikeastaan heinäkuusta. Olen kotoisin Kainuusta, ja vaikka Keski-Suomessa on tullut asuttua jo kymmenen vuotta, joihinkin asioihin sopeutuminen on vasta alullaan. Aina kesä tuntuu katoavan heti juhannuksen jälkeen. Öisin on pimeää jo heinäkuussa, ja niin minun vuosikelloni kääntyy ennen aikojaan kohti syksyä. Aikaisin alkaa myös talvi-ihmisen huolestunut odotus. Mielessä kaihertaa, mahtaako …